ABM marketing (account based marketing) o strategie eficientă pentru generarea de leaduri.
![selective](https://digital.newelite.ro/wp-content/uploads/2023/07/selective-e1696254827111-150x150.png)
Adaptează-te la piață prin strategie de ABM marketing, campanii derulate inteligent și concepte creative realizate de echipa New Elite Strategy.
Vrei mai multe detalii? Completează formularul de mai jos în 10 secunde.
Account Based Marketing- A.B.M. marketing, o strategie adaptată la nevoile clientului
Spre deosebire de strategiile tradiționale, marketingul bazat pe cont – ABM marketing- presupune să selectezi clienții potențiali (conturi) de la bun început, să identifici persoanele de decizie și să comunici cu aceștia cât mai personalizat, pe nevoile lor. Această abordare duce la un buget de marketing zero irosit, un ROI mare și este o strategie câștigătoare pentru majoritatea firmelor care vând B2B.
![Cameleon plin](https://digital.newelite.ro/wp-content/uploads/2023/09/Cameleon-plin.png)
Statistici privind rezultatele ABM marketing
![statistici abm marketing](https://digital.newelite.ro/wp-content/uploads/2023/09/statistici-abm-marketing.png)
Sursa: Gartner, 2019, Tech Go-to-Market: Plan, Build and Manage a Successful Account-Based Marketing Program
Companii care folosesc ABM marketing
Cum poți aplica ABM marketing în compania ta?
Strategia ABM marketing este potrivită pentru tine dacă vinzi B2B și ai următoarea tipologie de vânzări;
-
-
-
Ai produse sau servicii cu valoare mai mare de 500 euro/item
-
Ciclul de vânzare este mai mare de o lună,
-
Poți segmenta piața și identifica conturile (firmele) de interes
-
Ai în firmă consultanți sau reprezentanți de vânzări
-
Poți aloca buget pentru campaniile de marketing
-
-
ABM marketing nu este o formulă magică, presupune un efort de adaptare la piață, de a găsi cele mai potrivite conturi, de a înțelege prioritățile și nevoile lor și de a formula mesaje personalizate. ABM marketing se poate adresa unui singur client mare, unui grup de clienti dintr-o industrie similara sau mai multora, caz in care gradul de personalizare al mesajelor de marketing se disipează dar nu dispare.
1. Identifici firmele/conturile țintă precum și persoanele de decizie sau funcțiile de decizie la care te adresezi.
2. Cercetezi cât mai detaliat cu putință nevoile, dorințele, problemele și prioritățile acestora.
3. Creezi conținut personalizat și cauți să determini o reacție din partea conturilor target.
4. Prezinți oferte customizate către clienții care au răspuns la mesajele personalizate. Concretizezi vânzări.
5. Aplici tehnici de lead nurturing cu clienții neconcretizati și le oferi cât mai multe oportunități pentru a te alege.
6. Faci up-sell și/sau cross- sell cu clientii concretizați și aplici programe de loializare pentru a crește valoarea acestora.