Plan de marketing personalizat pe tipologii de clienți

Clientul

Qualmont – fostul Railling Design – importator și reprezentant direct al celor mai renumite branduri de accesorii și fittinguri pentru băi, care se adresează direct firmelor de montaj. Acestea din urmă au direct contact cu clientul final antrepriza de construcții.

Oferta de servicii

  • Clientul a dorit crearea unui plan de marketing care să fructifice la maxim relația cu montatorii, pentru a-și crește cota de piață.
  • Prețurile produselor sunt competitive.
  • Concurența este puternică, practic nu există diferențiere la nivel de produs, brandurile sunt aceleași, singurul factor determinant este politica de marketing și vânzări.

Provocări

  • Prrinciala problemă o constituie orientarea excesivă spre produse versus orientarea către clienți pentru că eforturile se concentreazză pe procesele de aprovizionare în loc să se concentreze pe aducerea de noi clienți și mai ales pe LOIALIZAREA celor existenți.
  • Qualmont nu are departament de marketing, ownerul firmei este și vânzător și om de marketing.
  • Qualmont nu poate aborda direct antreprizele de construcții care sunt arondațe geografic și comercial în zonele firmelor de montaj.
  • Anul trecut firma a trecut printr-un rebranding mediocru care a ales o denumire greu de pronunțat de montatoriii care sunt meseriași români (Qualmont), și o identitate vizuală rece și lipsită de personalitate.
  • Compania are mai multe websiteuri in stari diferite de finalizare, gradul de digitalizare al proceselor de marketing și vânzări este ca și inexistent.

 

Soluția de campanie

Soluția oferită are la bază o schimbare puternică: de la orientarea de produs la orientarea către clienți, mai exact loializarea lanțului de clienți de la montatori la antrepriza de construcții.

Intrucât cererea este ne omogenă, iar formele de montaj apelează la Qualmont când au la rândul lor lucrări, soluția vizeaza sgmentarea bazei de clienți actuali și aplicarea unor acțiuni de marketing diferite pe fiecare criteriu.